czwartek, 18 października 2012

Kokos i migdał. Kuleczki jak rafaello.

Kokosowe pralinki bardzo podobne do sklepowych oryginałów. Umieszczałam ten przepis już wszędzie tylko nie tu, a mam takie piękne zdjęcia! Kuleczki są w smaku mleczno-kokosowe, rozpływają się w ustach wręcz. Oryginał zakłada jeszcze wafelek, a wiele przepisów też ma go w składzie więc następnym razem coś pokombinuję żeby się tam znalazł. Domowe rafaello walczy u mnie o palmę pierwszeństwa z domowym bounty, ale spór nigdy chyba nie zostanie rozwiązany. Dla wielbicieli kokosu. Przepis na około 30 kuleczek.

P.s Za te piękne zdjęcia dziękuję nieocenionej Ivv:* Żałuję, że wtedy nie interesowałam się jeszcze fotografią kulinarną bo miałabym świetnego nauczyciela:).




Kuleczki rafaello
  • 1 szklanka mleka w proszku((może być granulowane)) 
  •  175 gram masła 
  • 300 gram(trzy tabliczki) białej czekolady 
  • 200 gram wiórek kokosowych 
  • 50 gram migdałów 
  • ćwierć szklanki mleka


Masło, mleko i mleko w proszku rozpuszczamy. W tym samym czasie rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej i wlewamy do masy mleczno-maślanej. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji i wsypujemy połowę kokosu. Chłodzimy w lodówce i kiedy masa będzie elastyczna formujemy kulki nie zapominając o migdale wsadzonym do środka. Musimy to robić w miarę zręcznie i szybko bo masa szybko się ogrzewa. Obtaczamy w pozostałym kokosie i chłodzimy ok. godziny w lodówce.

Smacznego!



Do zrobienia tych czekoladek po raz kolejny zainspirował mnie konkurs gdzie natchnienie zaczerpnęłam z płynu do kąpieli "migdał i kokos" firmy Apart. Swoją drogą uwielbiam kosmetyki o zapachu jedzenia, właściwie to tylko takich do kąpieli czy pod prysznic używam;).

 Tu znajdziecie rzeczony płyn i wiele innych jedzeniowych połączeń.


6 komentarzy: