wtorek, 16 października 2012

Chałwowe ciasteczka z lnem złocistym

Pamiętam, że jeszcze parę lat wstecz nie przepadałam za chałwą. Była dla mnie za słodka, za tłusta, wolałam czekoladę(taaaa, na pewno bez tłuszczu). Jednak jakiś czas temu na nowo odkryłam ten przysmak. Okazuje się, że w wypiekach chałwa sprawdza się znakomicie. Ciasteczka, jak wszystkie kruche wypieki trzeba trzymać w piekarniku dość krótko, inaczej będą za twarde. Posypać miałam wierzch sezamem, ale w międzyczasie okazało się że wyszedł, więc otworzyłam len złocisty firmy Sante. Wygląda dość podobnie to raz, a dwa okazał się być całkiem smaczny, taki bardziej chrupiący i miękki niż zwyczajne siemię lniane. Idealne ciasteczka do kawki lub szklanki mleczka:). Przepis na około 40 ciasteczek.


Ciasteczka chałwowe
  • 200 gram chałwy( ja użyłam waniliowej)
  • 2, 5 szklanki mąki
  • dwie łyżki wody
  • 170 gram masła
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki drobnego cukru brązowego
  • sezam do posypania
Wszystkie składniki mieszamy w misce na jednolitą masę(chałwę drobno kruszymy). W razie potrzeby dosypujemy mąki. Formujemy w dłoniach kuleczki, które układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, pamiętając by zachować odpowiednie odstępy. Każdą kulkę spłaszczamy i posypujemy sezamem, lekko ugniatamy. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, przez około 10 minut. Trzeba bardzo pilnować czasu bo ciastka powinny być tylko lekko złotawe. Upieczone, za pomocą łopatki wykładamy na kratkę do wystudzenia. 




Smacznego!

9 komentarzy:

  1. ciasteczka + mleko. :) doskonałe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli jak można sobie zdrowiej pochrupać :) Bardzo apetycznie prezentują się te Twoje wypieki

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko co chałwowe uwielbiam! niebawem pewnie zrobię te ciasteczka bo wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. tyle ostatnio wypieków z tą chałwą, że będę musiała wybierać, który pierwszy upiec :D wyglądają cudownie, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. idealne z rana do kawki lub mleczka:) pycha

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe ciasteczka. Ciekawią mnie takie chałwowe. Muszą być pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smakowity pomysł na ciasteczka :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chałwę lubię od zawsze - Mamusia mnie tym zaraziła ;) Ciasteczka wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń