piątek, 25 maja 2012

Blok czekoladowy. Przysmak sentymentalny.

Osobiście przyznam że dla mnie przysmak to niezbyt sentymentalny bo dorastałam już w czasach dobrobytu;) Ale z pewnością starsi z Was, czy też wasi rodzice pamiętają blok czekoladowy jak substytut czekolady, z czasów gdy na półkach stał ocet. Z czekoladą ma niewiele wspólnego poza kakao w składzie. Jest jednak pyszny i już płynną masę ma się ochotę wyżerać z miski. A gdy zastygnie ciężko się oderwać, choć ma to z milion kalorii. Blok można dowolnie urozmaicać dodając różnorakie bakalie np. namoczone w rumie rodzynki( wersja dla dorosłych) lub orzechy, płatki migdałowe lub biszkopty zamiast herbatników(aczkolwiek te ostatnie mniej rozmiękają i wyglądają efektowniej w przekroju).



Blok czekoladowy

* 350 gram mleka w proszku( zalecam jednak nie granulowane, a pełnotłuste)
* 3/4 szklanki cukru
* 200 gram masła
* cztery czubate łyżki kakao
* 200 gram herbatników
* pół szklanki mleka

Mleko płynne zagotować w garnuszku z masłem aż się rozpuści. Dodać cukier i kakao i intensywnie mieszać aż wszystko się połączy. Zdjąć z ognia. Wsypując po łyżce mleko w proszku miksować na wysokich obrotach. Gdy dodamy już całość mleka w proszku, wsypujemy niezbyt drobno pokrojone herbatniki i mieszamy dokładnie ale niezbyt mocno. Wylewamy całość na blaszkę( u mnie keksówka) wyłożoną  papierem do pieczenia- łatwiej się wyciąga i nie przykleja się jak folia aluminiowa. Wstawiamy do lodówki na około cztery godziny, a najlepiej na całą noc.


6 komentarzy:

  1. Blok to coś pysznego! Twój jest bardzo apetyczny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, ja tez zajadalam sie blokiem w dziecinstwie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja bloku nie pamiętam... Chyba jestem za młoda:) Ale jadłam nie tak dsawno, jest bardzo dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  4. WoW! Pysznie wygląda! Przepis zapisany do zrobienia;)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja nie z pokolenia bloku...i nawet nigdy go nie robiłam. Ale wygląda ciekawie, i te herbatniki :)

    OdpowiedzUsuń