środa, 10 kwietnia 2013

Cytrynowy kurczak na chińską nutę

Jak to zwykle bywa zapomniałam o blogu na kilka tygodni(o zgrozo!). W ferworze walki w pracy, niechęci do robienia zdjęć w pogodę gdzie bez lampy błyskowej się nie obędzie po prostu sobie odpuściłam. W międzyczasie upiekłam dwa razy "Panią Walewską"(a zdjęć nie zrobiłam!), rafaello na krakersach(również zdjęć nie zrobiłam!), upiekłam świąteczny pasztet(tego też nie uwieczniłam!), oraz przygotowałam pyszny żytni chleb na zakwasie(nie pytajcie...). Wiosno gdzie jesteś?! Tymczasem udało mi się w końcu zrobić w miarę fotogeniczny obiad i nawet zrobić jakieś zdjęcia! Kurczak ten, dzięki wcześniejszemu podsmażeniu zachowuje swoją soczystość i przesiąka aromatem cytryn, przypraw i miodu. By nieco ułatwić sobie życie radzę użyć patelni lub innego naczynia, które można wstawić do piekarnika. Porcja na cztery osoby, przepis pochodzi stąd.



Cytrynowy kurczak na chińską nutę

  • cztery udka z kurczaka rozdzielone na pałkę i podudzie
  • trzy cytryny
  • pięć łyżek mąki pszennej
  • dwie łyżki przyprawy "Pięć smaków"
  • sól oraz świeżo zmielony pieprz
  • cztery łyżki sosu sojowego
  • 100 ml bulionu warzywnego
  • pięć łyżek miodu o delikatnym smaku i aromacie
  • około 7 centymetrowy kawałek świeżego imbiru
  • trzy łyżki oleju sezamowego
  • dwie łyżki oleju rzepakowego
  • garść pokrojonej w słupki włoszczyzny lub mieszanki chińskiej
  • do podania: ryż lub makaron sojowy
Mąkę wymieszać w misce z przyprawami(mieszanka "Pięć smaków", sól, pieprz). każda część kurczaka delikatnie obtoczyć w tej mieszance. Na patelni lub w innym naczyniu, które można wstawić  do piekarnika rozgrzać oleje. Podsmażyć kurczaka z każdej strony na mocnym ogniu. Poukładać pokrojoną w cienkie plasterki połówkę cytryny oraz warzywa. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. W międzyczasie przygotować sos: w misce wymieszać sok z dwóch cytryn, miód, sos sojowy, imbir posiekany na drobną kosteczkę oraz bulion warzywny. Zagęszczamy dwoma łyżkami mąki(może być ta, która pozostała po panierowaniu).  Po około 30 minutach pieczenia kurczaka dodajemy sos i pieczemy jeszcze 10- 15 minut aż odparuje nieco sosu. Wyjmujemy kurczaka z piekarnika. Podajemy na gorąco posypanego posiekaną natką pietruszki, z ryżem lub chińskiem makaronem.


5 komentarzy: