poniedziałek, 24 września 2012

Scones- ciasteczko-bułeczka na leniwe śniadanie

Do tego przepisu zabierałam się już od jakiegoś czasu i ciągle coś było na nie. A to czasu brak, a to chęci, a to czegoś nie miałam. Zrobiłam jednak w końcu w przypływie niedzielnego natchnienia. Pierwsza rzecz jaka rzuciła mi się w oczy to okropna, wielka ilość proszku do pieczenia. Ogarnęła mnie zwyczajowa zgroza, jak zawsze gdy widzę tyle spulchniacza(może dlatego, że mam dość nieprzyjemne doświadczenia z sodą oczyszczoną). Nie zwalczyłam pokusy i dałam o łyżeczkę mniej proszku niż w przepisie i bułeczkom nic to raczej nie zaszkodziło. Dlaczego są ciasteczko-bułeczką? Bo można je zjeść w dowolny, słodki sposób jak rogalika czy inszą drożdżówkę:P Jednocześnie są tak kruche i delikatne, zupełnie nie jak pieczywo. Mi najbardziej smakowały z masłem orzechowym i świeżą figą. Przepis na dziewięć bułeczek ze standardowej szklanki, pochodzi z kwestii smaku.



Scones- ciasteczko-bułeczka
  • 250 gram mąki pszennej
  • 50 gram miękkiego masła 
  • 50 gram miałkiego cukru( u mnie drobna dremerara)
  • trzy łyżeczki proszku do pieczenia
  • garść rodzynek
  • jedno duże jajko
  • 100 ml mleka
Nagrzewamy piekarnik do 220 stopni. Mąkę przesiewamy z proszkiem na stolnicę. Dodajemy cukier, rodzynki i formujemy kopczyk do, którego siekamy masło. Jajko rozkłócamy z mlekiem. Dolewamy 3/4 płynu i całość zagniatamy na gładką masę, która leciutko lepi się do rąk. Rozwałkowujemy na grubość około półtora centymetra i wycinamy foremką lub szklanką nieduże kształty. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy pozostałym mlekiem z jakiem i wsadzamy do piekarnika na około 10 minut. Podajemy ciepłe.


Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam scones :) Twoje trochę się różnią od moich, bo mama zawsze robiła je bardzo grube ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mieszkałam trochę w Anglii, ale jakoś nigdy ich nie spróbowałam.. Twoje wyglądają pysznie, a jak napisałaś o maśle orzechowym, to już kupiłaś mnie całą.. :)
    Fakt, faktem - proszek przeraża:(

    OdpowiedzUsuń
  3. musza byc pyszne. do sniadania idealne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z masłem orzechowym i figą.. cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Daj gryza ...
    Chętnie zjadałabym je codziennie na śniadanie..
    Kacha

    OdpowiedzUsuń