niedziela, 10 listopada 2013

Z piwem i do piwa: beeramisu.

Międzynarodowy dzień stoutu był co prawda ósmego listopada. Jednak czekałam na nowy specjał Browaru Olimp o nazwie Hera. Z opisów wyłaniało się piwo idealne do tego deseru. I wcale się nie pomyliłam! W zachwycie wychyliłam w piątek na premierze więcej niż jeden kufelek tego zacnego trunku, a to się jeszcze nie zdarzyło w lokalu gdzie do wyboru jest ponad 200 różnych piw;). To chyba najlepsza rekomendacja. Ja odpuściłam sobie w przepisie kawę, bo piwo zawiera odpowiednio dużo tego aromatu. Beeramisu nie ustępuje w niczym klasycznej wersji tego deseru. Warstwy mascarpone i bitej śmietany otulają biszkopty nasączone piwem, całość przesypana jest ciemnym kakao. Chciałam zrobić jeszcze zdjęcia warstw środkowych, ale niestety beeramisu znikło wraz z zachwytami na ustach;).  Porcja na sześć pucharków. Przepis od piwowarki Agi.



Beeramisu
  • szklanka dobrej jakości stoutu
  • 150 gram biszkoptów Lady Fingers
  • 400 gram mascarpone
  • 250 ml śmietany kremówki
  • dwa żółtka
  • pół szklanki cukru pudru
  • łyżka ekstraktu waniliowego lub ziarenka z jednej laski
  • 3/4 szklanki dobrej jakości kakao
Śmietanę ubić na sztywno i schłodzić. Żółtka utrzeć z cukrem i ekstraktem waniliowym. Dodać mascarpone. Delikatnie wymieszać masę ze śmietaną. Biszkopty podzielić na kawałki i wsadzać do wylanego na głęboki talerz piwa tak, by tylko trochę namokły piwem, ale nie rozmiękły. Układać na dnie pucharków. Następnie kłaść warstwę masy serowo- śmietanowej i przesypać obficie przesianym kakao. Powtarzać aż wyczerpie się miejsce w naczyniach. Górna warstwa powinna składać się z masy i kakao. Schłodzić w lodówce i podawać.



5 komentarzy:

  1. beeramisu <3 świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygujące, jeszcze się z takim deserem nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nazwa genialna, podobnie jak i deser ^^

    OdpowiedzUsuń