czwartek, 26 kwietnia 2012

Śniadanko! Orzechowe placuszki z serka wiejskiego

Nie wiem jak Wy, ale osobiście rzadko zdarza mi się praktycznie wyjść z domu bez zjedzonego śniadania. Nawet jeśli wstaję baaardzo wcześnie to jednak chociaż tą bułeczkę czy kromeczkę zjem;) Albo talerz czegoś ciepłego bo osobiście nie przepadałam nigdy za kanapkami i dalej nie pałam miłością do ogólnie zimnych posiłków poza małymi wyjątkami jak sałatki i surówki, owsianki i jogurty itp. Te placuszki postanowiłam zrobić gdy zobaczyłam w przepisie masło orzechowe, które darzę wielką sympatią. No i miałam na zbyciu serek wiejski. Są bardzo smaczne, trochę podobne do pancakes, ale orzechowe. Przepis na jedną głodną osobę.



Orzechowe placuszki z serka wiejskiego

* 200 gram serka wiejskiego odsączonego z płynu
* cztery łyżki mąki ( u mnie pełnoziarnista)
* łyżka otrąb lub zarodków pszennych
* jedno jajko
* dwie łyżki posiekanych orzechów
* łyżka cukru trzcinowego
* dwie czubate łyżki masła orzechowego
* łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszać. Placki smażyć na rozgrzanej patelni( najlepiej nadaje się teflonowa). Placki powinny być brązowawe i smażyć się na średnim ogniu by dopiec się w środku. Podawać ciepłe z owocami, sosami, czekoladą itp.





5 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam placuszków z sera wiejskiego. Ciekawa jestem jak smakują;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale apetyczne, też robię często z serka wiejskiego, ale nie wpadłam na smak orzechowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez bez sniadania nie funkcjonuje :) A takie placuszki o poranku chetnie bym zjadla.

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się - porządne, najlepiej ciepłe śniadanie to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że w tygodniu nie mam zbytnio czasu na ciepłe śniadania. Ale w weekend chętnie zrobię takie placuszki:)

    OdpowiedzUsuń