środa, 4 stycznia 2012

Kanapka z twarogiem i awokado- ulubiona kanapka Anny.

Kiedy po raz pierwszy usłyszałam o tym połączeniu nie byłam jakoś szczególnie zachwycona. Wręcz ze zdrowym sceptycyzmem patrzyłam na składniki, które Anna układała mi na kanapce. Moje obawy były oczywiście przesadzone bo kanapka to mój absolutny hit. Wszystko jest na niej takie świeże i cudownie się ze sobą komponuje. Przyznam też że nie przepadałam za bardzo za awokado. Wydawało mi się jakieś takie bezsmakowe, nie odpowiadała mi również jego dość charakterystyczna konsystencja. Przekonałam się jednak dopiero na studiach, nasłuchawszy się o jego walorach zdrowotnych i nauczywszy się ów owoc odpowiednio doprawiać:) Porcja na sześć kanapek z kwadratowego chleba.



Kanapka z awokado i twarożkiem


* 200 gram twarogu
* jedno średnie awokado
* sześć kromek razowego chleba
* cztery łyżki szczypiorku
* sześć łyżek śmietany lub jogurtu(najlepiej greckiego)
* kilka sztuk czarnych oliwek
* trzy łyżki oliwy dobrej jakości
* sól i świeżo zmielony pieprz


Na każdej kromce układamy pokrojony w plastry twaróg. Na to kładziemy łyżkę jogurtu lub śmietany. Awokado przekrawamy na pół, wyjmujemy pestkę, obieramy ze skórki. Kroimy wzdłuż w plastry i układamy po kilka na każdej kromce. Posypujemy kanapki szczypiorkiem, obsypujemy dobrze solą i pieprzem oraz dekorujemy pokrojonymi oliwkami i delikatnie polewamy oliwą. Podajemy.


 
Smacznego!

4 komentarze: