sobota, 15 października 2011

Brzydkie, pyszne ciasto beztłuszczowe

 Dostałam ten przepis od nieocenionej Magdy S. zwanej Sosną, którą serdecznie pozdrawiam:) Ciasto to mój prywatny hit,bo nie znam drugiego, które byłoby tak wilgotne, jabłkowo-orzechowe i jednocześnie miało tyle walorów zdrowotnych. Moja prywatna modyfikacja to dodatek mąki pełnoziarnistej(ja użyłam Lubelli do wypieku chleba). Zdrowotność tego wytworu polega nie tylko na całkowity braku oleju czy margaryny, ale i więc na sporej zawartości błonnika z orzechów, mąki i owoców(u mnie tym razem jabłek i gruszek). Ponadto jest proste w wykonaniu i znika tak szybko, że kiedy upiekłam pierwszy raz to ciasto nie doczekało porannej sesji zdjęciowej:) Przepis na dużą blachę.




Beztłuszczowe ciasto owocowo- orzechowe

* 6 jabłek lub innych owoców(gruszki, śliwki, czereśnie, wiśnie)
* 3/4 szklanki cukru( ja do słodkich jabłek dałam trochę więcej jak 1/4 szklanki i dla mnie była to ilość wystarczająca)
* 3 jajka

* szklanka posiekanych orzechów(mogą być też bakalie, osobiscie dodałam płatki migdałów, posiekane orzechy laskowe, rodzynki, ziarna słonecznika) 
* łyżeczka proszku do pieczenia
* łyżeczka sody oczyszczonej
* dwie szklanki mąki( ja dałam dwie szklanki mąki razowej, ale można też dać dwie szklanki pszennej:)

Przygotowanie:

Owoce należy umyć, obrać, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w kostkę lub takie jak jabłka czy gruszki poszatkować. Bakalie wsypać do jabłek, zasypać wszystko cukrem i odstawić na godzinę.
Po upływie podanego czasu wbić do jabłek jajka, dodać przesianą mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia i wszystko dokładnie wymieszać. Wylać na wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą lub otrębami blachę. Piec w temperaturze 200 stopni C przez 25-30 minut.





P.s Świeże kroi się fatalnie choć też smakuje pysznie.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie ciasta, więc z chęcią spróbuję tego brzydala ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu - nawet nie wiesz jaką radość sprawiłaś mi tym postem! :)Bardzo się cieszę, że ciasto to znalazło się na Twoim jakże cudnym blogu, a wspomnienie mojej skromnej osoby to już w ogóle szok! :P
    Pozdrawiam, ściskam i całuje!
    Sosenka;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy do tego ciasta nie trzeba jakiegos zapachu dodac ? Mam zamiar je zrobic przed sobota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o aromat? Można dodać szczyptę cynamonu, ale i bez tego ciasto pachnie aromatycznie jabłkowo- i lekko karmelowo. Pozdrawiam:)

      Usuń