środa, 15 czerwca 2011

Marchewkowe ciasto Pascalowe

Moje ulubione ciasto ze wszystkich marchewkowych jakie jadłam. Nie jest strasznie słodkie, lekko wilgotne, ładnie wygląda;) Pierwszy raz robiłam je jeszcze w czasach licealnych, z moją sąsiadką(pozdrawiam Cię Natalia:P). Banalność jego wykonania sprawia że przepis ten idealnie nada się nawet dla laików. W oryginale polecano podawać to ciasto z brązowym cukrem i bitą śmietaną 36%, ale osobiście wolę się obyć bez tych składników, ponieważ dla mnie ciasto jest i tak słodkie;) Przepis pochodzi z programu "Po prostu gotuj" Pascala Brodnickiego.



Ciasto marchewkowe
* 8 średnich marchewek (ok. 400 g tartej marchewki)
* 0,5 szklanki cukru
* 2 szklanki mąki ziemniaczanej( u mnie pół na pół pszenna i ziemniaczana)
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 1/2 szklanki oliwy z oliwek dobrej jakości
* 4 jajka
* 80 g płatków migdałowych
* 80 g suszonych śliwek
* 100 g  gorzkiej czekolady


 
Zetrzyj marchewki do dużej miski na tarce o jak najmniejszych oczkach. Do marchewki dodaj jajka, cukier, proszek do pieczenia, mąkę i wymieszaj. Wlej olej i znów wymieszaj.Pokrój śliwki w cienkie paseczki, czekoladę pokrój w małą kosteczkę i dodaj do ciasta. Wymieszaj wszystko bardzo dokładnie.
Wysmaruj tortownicę olejem. Przełóż ciasto, wygładź powierzchnię, albo upuść tortownicę na blat z wysokości 20 cm, wtedy masa sama się ułoży.  Włóż do piekarnika rozgrzanego do 180 st. C na 35 min. Ciasto będzie gotowe, kiedy nie będzie się przylepiać do wbitej wykałaczki.


Smacznego:) 

Muzyczna inspiracja numer dwa:

http://www.youtube.com/watch?v=6utDdnJxB9c

Lady Pank- Marchewkowe pole
 
To kolejny przepis, który dołączam  do sympatycznej akcji "Jedzenie z muzyką w tle" ;)
Jedzenie z muzyką w tle


8 komentarzy:

  1. Mmm... ładnie wygląda to Twoje ciasto. Chyba wreszcie się przełamię i spróbuję marchewkowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam :) Szczerze przyznam że marchewkowego jeszcze nigdy nie robiłam, ale to kusi bardzo żeby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Absolutnie się zakochałam w cieście marchewkowym po tym, jak zrobiłam je po raz pierwszy. Ale moje było że tak powiem w wersji basic, bez tych wszystkich pysznych dodatków ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsze ciasto jakie jadłem a w dodatku z Marchwi. Jak je upiekłem to nikt nie chciał uwierzyć z czego ono jest zrobione !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baardzo się cieszę że smakowało i wyszło! Zapraszam ponownie po inne receptury:).

      Usuń
  5. ciekawe ciasto, trochę inne nic wcześniejsze marchewkowe jakie jadłam. Bardzo fajnie wyczuwalna marchew i czekolada. przypomina mi trochę keksa. spodobało się mojej rodzince choć lubimy zdecydowanie bardziej wyrośnięte. wyszło dokładnie tak jak na zdjęciu :) polecam marchewkowym smakoszom ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto slabo wyrosniete i bardzo zbite

    OdpowiedzUsuń