środa, 15 czerwca 2011

Bounty- smak raju;)

Można powiedzieć, że ten przepis to jeden z moich ulubionych;) Robiony tysiąc razy, rozdany w tysiącu egzemplarzy znajomym, którzy zachwyceni są niezwykłą prostotą wykonania oraz uderzającym podobieństwem do sklepowego oryginału. Idealne na prezent, jako bombonierka, do kawy, czy na jakiś kinderbal;) I choć sama nie przepadam zbytnio za kokosem to akurat w takiej wersji zdecydowanie podbił moje serce i kubki smakowe.


Bounty
* 200 gram wiórków kokosowych* 70 gram cukru pudru
* 100 mililitrów Śmietany kremówki (30%)
* 70 gram masła
* dwie tabliczki (200g.) dowolnej czekolady bez dodatków; biała, mleczna lub gorzka można też gatunki wymieszać

Do miski wsypujemy kokos i cukier puder. W garnuszku roztapiamy masło ze śmietaną i wlewamy do wiórek i cukru. Mieszamy i pozostawiamy chwilę do ostygnięcia, a następnie umieszczamy w zamrażarce na ok. 20 minut. Wyjmujemy masę kokosową z zamrażarki, formujemy kulki i układamy na tacy lub dużym talerzu pokrytym folią aluminiową. 




Gotowe uformowane kuleczki wsadzamy na kolejne 30-45 minut do zamrażalnika (dzięki temu łatwiej będzie je obtaczać w czekoladzie). W międzyczasie rozpuszczamy czekoladę w mikrofalówce, kąpieli wodnej lub po prostu w garnuszku na małym ogniu energicznie mieszając aby jej nie przypalić. Wyciągamy kuleczki i obtaczamy każdą z pomocą łyżki w płynnej czekoladzie i odkładamy na folię(robimy to niezwykle energicznie, ponieważ kuleczka zaczyna gubić wiórki i czekolada traci swoje właściwości obklejające). 




Wsadzamy do lodówki na około 30 minut (do czasu aż stężeje czekolada).



Smacznego! ;) 

I tak oto, niniejszym inauguruję u siebie muzyczną inspirację numer jeden:

http://www.youtube.com/watch?v=cOrc37wNUqU

Mr. President- Coco Jambo Ha! Czy ktoś pamięta jeszcze ten hicior?:D



Jedzenie z muzyką w tle

7 komentarzy:

  1. jakie one rozkoszne;) zapisuję przepis , uwielbiam takie małe słodkości;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam i są to jedne z najlepszych pralinek jakie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda :) naszła mnie ochota na takie bounty

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam tą kokosową masę jednak zamiast pralinek w mojej głowie wyszło z niej ciasto - i tak też skończyła :) Podana na biszkopcie i polana czekoladą :) Ale fakt - smakuje pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmmm....gdzieś już to widziałam...;) smaczny.wizaz ;) znowu kusisz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. kiedyś robiłam, rozkoszne są:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Małgo, natchnęłaś mnie! zaraz się zabieram do robienia ^^

    OdpowiedzUsuń